svenne

2011-04-11 x 10:31:01

svar på tal - nej, jag har inte utländskt påbrå.
bakom samma grundtanke kommer varierande frågor, de kommer ofta och i alla tänkbara sammanhang. "är dina föräldrar svenska? vilket land kommer du ifrån? är du född här?"

nej, jag är ingenting annat än en helt vanlig eller ovanlig svensk, född i sverige med svenska föräldrar (och svenska mor/farföräldrar) och med det svenska språket som modersmål. jag har aldrig varit utanför de svenska gränserna längre än en vecka i stöten.

visst låter canovill franskt om man uttalar det lite exotikst, på samma vis som schönhult låter tyskt om det flyger ut munnen när man är lite bitter. jag kan dock medge att jag inte ansluter mig till majoriteten svenska pessimister och ja, jag blir fruktansvärt lätt solbränd - och då blir jag jättebrun. jag har kanske inte ett direkt ariskt utseende med mina stora ögon och vilda hår, men så vitt jag vet - så är jag svensk, and svensk only.

Kommentarer
Postat av: Kelim

2011-04-13 @ 10:58:59
Postat av: Anonym

Jalla,jalla

2011-04-13 @ 11:00:30

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0